Ramowy rozkład dnia (grupy młodsze 3-4 letnie)
Czas | Aktywność dzieci |
---|---|
07:00 – 08:00 | Schodzenie się dzieci Zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela, zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci – rozwijanie uzdolnień. Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi |
08:00 – 08:35 | Dowolne zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci |
08:35 – 08:45 | Zabawa ruchowa |
08:45 – 09:15 | Przygotowanie do śniadania , czynności higieniczne, śniadanie |
09:15 – 09:35 | Zajęcia |
09:35 – 12:00 | Zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Pobyt w ogrodzie – zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy zorganizowane i swobodne |
Zabawa ruchowa | |
12:00 – 12:40 | Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne |
12:40 – 13:00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne (rozbieranie się i ubieranie) |
13:00 – 14:30 | Odpoczynek poobiedni , słuchanie muzyki relaksacyjnej lub bajek |
14:30 – 14:40 | Zabawa ruchowa organizowana z inicjatywy nauczyciela |
14:40 – 15:00 | Czynności higieniczne, podwieczorek |
15:00 – 17:00 | Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci – z dzieckiem zdolnym lub wymagającym wsparcia Rozchodzenie się dzieci do domów |
Ramowy rozkład dnia (grupy starsze dzieci 5-6 letnie)
Czas | Aktywność dzieci |
---|---|
07:00 – 08:00 | Schodzenie się dzieci Zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela, zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci – rozwijanie uzdolnień.Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi |
08:00 – 08:35 | Dowolne zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci |
08:35 – 08:45 | Ćwiczenia poranne |
08:45 – 09:15 | Przygotowanie do śniadania , czynności higieniczne, śniadanie |
09:15 – 09:55 | Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. |
09:55 – 12:00 | Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Pobyt w ogrodzie – zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy zorganizowane i swobodne |
Zabawa ruchowa | |
12:00 – 12:30 | Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne |
12:30 – 14:15 | Słuchanie bajek/opowiadań, słuchowisk Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań. |
14:15 – 14:25 | Zabawa ruchowa |
14:25 – 14:30 | Czynności higieniczne |
14:30 – 14:45 | Podwieczorek |
14:45 – 17:00 | Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci – z dzieckiem zdolnym lub wymagającym wsparcia Rozchodzenie się dzieci do domów |