Przejdź do treści
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

Luty 2023

Tydzień II – Eksperymentujemy ze śniegiem i wodą (06.02.-10.02.)

Kształtowanie mowy i myślenia + Umuzykalnienie

„Zabawa w chowanego z wodą” – wyjaśnienie pojęć połączone z syntezą i analizą głoskowo-literową, doświadczenia z wodą, poznawanie różnych stanów skupienia wody, badanie jej właściwości, eksperyment z wędrującą wodą. „Jaki to wyraz?” – rebusy obrazkowo-literowe. „Taniec na wodzie” – dowolne improwizacje ruchowo-taneczne do utworu G. Haendla „Muzyka na wodzie”.

Kształtowanie pojęć matematycznych + Ćwiczenia gimnastyczne

„Memory” – ćwiczenia z figurami liczbowymi i cyframi, tworzenie par. „Matematyczne tajemnice” – wnioskowanie o stałości objętości cieczy, utrwalenie cyfr i znaków „<”, „>”, „=”, dobieranie odpowiednich monet do zakupu za określoną cenę. „Zimo, baw się z nami, póki jesteś z nami” – zabawy ruchowe.

Umuzykalnienie + Zajęcia plastyczne

„Pada śnieżek” – zajęcia muzyczne („Zimowe zabawy” – zabawa ruchowa; „Zimowe dźwięki” – zabawa słuchowa; „Zimowe rondo” – zabawa twórcza do piosenki „Pada śnieżek”; „Taniec śnieżynek” – układ ruchowy do utworu „Polka Italiano”). „Muzyczne eksperymenty” – wykonywanie instrumentów niemelodycznych z różnorodnych materiałów, słuchanie brzmienia i porównywanie dźwięków, wspólne muzykowanie na wykonanych instrumentach.

Ćwiczenia gimnastyczne + Kształtowanie mowy i myślenia

„W zimowej krainie” – zestaw ogólnorozwojowych ćwiczeń gimnastycznych. „Worek badacza” – utrwalanie poznanych liter, analiza i synteza głoskowo-literowa przedmiotów do eksperymentów, samodzielne wykonywanie doświadczeń w zespołach, obserwowanie i wnioskowanie na podstawie obserwacji, nadawanie tytułów doświadczeniom. „Psotne historyjki” – ćwiczenia w logicznym myśleniu, układanie historyjki na podstawie opisu obrazków zaprezentowanych w przypadkowej kolejności.

Zajęcia plastyczne + Kształtowanie mowy i myślenia

„Mokre w mokrym” – eksperymenty plastyczne, malowanie farbami na mokrych kartkach. „Czy to pływa…?” – eksperymenty dotykowe, doświadczenia fizyczne, czytanie tekstów. „Bingo” – utrwalenie poznanych liter, przykrywanie liter na planszy, odpowiadających pierwszej głosce nazwy obrazka.

 

Godziny wyodrębnione w ramach dodatkowych konsultacji:

Joanna Cholewa 08.02.2023, godz. 16.45-17.45

Ewelina Ochnik 08.02.2023, godz. 16.45-17.45

 

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM – LUTY

Subject/ Temat: Once upon a time… “Three little pigs”/ Dawno, dawo temu… “Trzy małe świnki”

Vocabulary/ Słownictwo:

pig, wolf, duck, hen, horse, cow, cat, dog/ świnia, wilk, kaczka, kura, koń, krowa, kot, pies

kitchen, living room, toilet, bathroom, bedroom/ kuchnia, salon, toaleta, łazienka, sypialnia

bed, table, chair, wardrobe, bath, sink, toilet seat, pillow, towel/ łóżko, stół, krzesło, szafa, wanna, zlew, sedes, poduszka, ręcznik

– „Three little pigs”- słuchanie baśni wg opowiadania nauczyciela,

– „What was first?”- układanie historyjki obrazkowej,

– „Go to the… red house!”- zabawa ruchowa z szarfami,

– „Knock, knock!”- zabawa z elementami dramy, wykorzystanie pacynki,

– „This is the house”- zabawa z piosenką utrwalająca kolory i kształty,

– „My triangle house”- praca plastyczna z wykorzystaniem figur geometrycznych,

– „How many windows?”- zabawa matematyczna,

– „Does your house have a window?”- zabawa z piosenką,

– „What does kitchen include?”- zabawa klasyfikacyjna,

– „Where is pig?”- doskonalenie umiejętności określania stosunków przestrzennych,

– „Where is the cookie?”- odgadywanie, w którym pomieszczeniu ukryto ciasteczko,

– „Who is hiding here?”- zabawa z wykorzystaniem wydrukowanych śladów zwierząt,

– „Are you affraid of…?”- zabawa z wykorzystaniem kart obrazkowych,

– „The wolf is coming!”- zabawa ruchowa,

– “House types”- film edukacyjny: poznanie rodzajów domu.

ZABAWY Z CHUSTĄ ANIMACYJNĄ:

„Animals train”,

„Spider”,

„Wake up bear!”.

Konsultacje:

mgr Joanna Cholewa

 

mgr Ewelina Ochnik

 

Skip to content