Kwiecień/Maj 2024
Tydzień V – Majowe święta (29.04.-03.05.2024)
Poniedziałek: Kształtowanie mowy i myślenia
„Biało-czerwona flaga” – opowiadanie M. Krzemińskiej, wprowadzenie do tematu tygodnia. „Polska w Europie” – zabawa dydaktyczno-ruchowa. „Być Polakiem / Polką – co to znaczy?” – zabawa językowa. „Symbole narodowe” – zabawa językowa. „Rytmika” – zajęcia umuzykalniające.
Wtorek: Kształtowanie pojęć matematycznych
„Biało-czerwone rytmy” – zabawa matematyczna. „Białe i czerwone” – ruchowa zabawa matematyczna. „Białe i czerwone nakrętki” – zabawa matematyczna.
Środa: Umuzykalnienie
01.05. – Święto Pracy.
Czwartek: Ćwiczenia gimnastyczne
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 17. Zajęcia artystyczne.
Piątek: Zajęcia plastyczne
03.05. – Święto Konstytucji.
Zabawy z językiem angielskim – Kwiecień 2024
Farm animals/ Zwierzęta na wsi
Vocabulary/Słownictwo: pig, sheep, duck, cow, horse, cat, dog/ świnia, owca, kaczka, krowa, koń, kot, pies
Activities/działania:
– „Farm animals” – zabawa ruchowa z elementem naśladownictwa,
– „What’s this?” – rozpoznawanie zwierząt po ich odgłosach,
– „Animals cube” – zabawa utrwalająca słownictwo,
– „How many animals?” – zabawa matematyczna,
– „Who is big? Who is small?” – zabawa matematyczna,
– „Who am I” – kalambury,
– „What’s missing?” – zabawa usprawniająca pamięć,
– „Who can swim?” – zabawa klasyfikacyjna,
– „Body parts” – zabawa ruchowa,
– „Road to the dog house” – zabawa utrwalająca słownictwo,
– słuchanie piosenek dotyczących zwierząt wiejskich,
– słuchanie wierszy i opowiadań wspieranych obrazkami, odpowiadanie na pytania o ich treść,
– wykonywanie prostych komend nauczyciela związanych z ruchem.
Songs/Piosenki: „Hello”, „Goodbye”, „Walk around the farm”, „Old MacDonald had a farm”, „Shapes”, „I can walk” / „Witaj”, „Żegnaj”, „Chodźmy na spacer po farmie”, „Stary Donald farmę miał”, „Kształty”, „Potrafię chodzić”.
Godziny wyodrębnione w ramach dodatkowych konsultacji:
Joanna Cholewa 29.04.2024 godz. 11.30-12.00, 30.04.2024 godz. 07.45-08.15