Przejdź do treści

Plastelinkowe ślimaczki

 Podczas    zajęć dzieci miały okazję poznać plastelinę – dla wielu trzylatków był to pierwszy kontakt z tym materiałem. Zajęcia rozpoczęły się od krótkiej rozmowy o ślimakach: jak wyglądają, gdzie można je spotkać i czym się wyróżniają. Następnie dzieci obserwowały na obrazku spiralną muszlę i długie czułki ślimaka.

W części praktycznej maluchy otrzymały plastelinę w różnych kolorach. Najpierw próbowały ugniatać, rozciągać i toczyć plastelinę w dłoniach, co było świetnym ćwiczeniem rozwijającym motorykę małą. Później każde dziecko spróbowało uformować dwa elementy: „długi wałeczek” – ciało ślimaka oraz „kulkę/spiralkę” – muszlę. Następnie łączyły obie części i ozdabiały swojego ślimaka według własnego pomysłu.

Zajęcia sprawiły dzieciom wiele radości – niektóre były bardzo podekscytowane nowym doświadczeniem, inne podchodziły do plasteliny ostrożnie, ale wszystkie z ciekawością próbowały. Dzięki wspólnej aktywności dzieci rozwijały sprawność manualną, wyobraźnię, a także uczyły się cierpliwości i dokładności.

Gotowe plastelinowe ślimaki były kolorowe, zabawne i wyjątkowe – każde dziecko stworzyło swojego własnego, niepowtarzalnego ślimaka.

Przejdź do treści