Na początku zajęć dzieci zostały zapoznane z literą „A” i „a”. Nauczyciel omówił, jak wygląda duża i mała litera, oraz zapytał, jakie słowa zaczynają się na tę literę. Dzieci miały okazję podać przykłady, np. „arbuz”, „auto”, „antylopa”.
Następnie nauczyciel wytłumaczył, że zadaniem dzieci będzie ułożenie poznanej litery „A” i „a” z ziaren kukurydzy oraz fasoli. Zostały one zachęcone do wybrania ziaren, które najbardziej im się podobają, aby stworzyć swoje litery. Materiały były dostępne na stołach w różnych pojemnikach.
Dzieci na kartkach, na których wcześniej był narysowany delikatny kontur litery „A” i „a”, układały ziarna fasoli i kukurydzy. W trakcie wykonywania zadania dzieci ćwiczyły swoją koncentrację i precyzję ruchów, starając się dopasować ziarna do linii litery.
Po ułożeniu liter, mogły porównać swoje prace, zauważając różnice i podobieństwa w doborze materiałów. Następnie nauczyciel zebrał dzieci i podsumował pracę, podkreślając, jak każda z liter jest wyjątkowa dzięki różnym wykorzystanym materiałom.
Na zakończenie nauczyciel zapytał dzieci, jak podobało im się zadanie i co było najtrudniejsze. Omówiono również, jak można w kreatywny sposób uczyć się kolejnych liter, wykorzystując różne naturalne materiały.