Przejdź do treści

Wiosenne przebudzenie

„Wiosenne przebudzenie” – przegląd wybranych zabaw związanych z omawianym tematem:

– Zabawy plastyczne: „Bazie kotki” (wycinanie po śladzie kolorowego wazonu, przyklejanie elementów na kartkę, robienie kulek z waty), „Przebiśniegi” (malowanie farbą konturów łodygi i liści, odbijanie dłoni), „Wiosenne kwiaty” (rysowanie kredkami pastelowymi według instrukcji), „Plastelinowe kwiaty” (wykonanie kwiatka z wałeczków plasteliny).

– Zabawa dydaktyczna „W marcu jak w garncu”: 1. Utrwalanie znaczenie przysłowia – losowanie kartoników. 2. Marcowa zupa – zabawa ruchowa.

– Cebulowe zabawy: 1. Co to znaczy „ubierać się na cebulkę”? – tłumaczenie na przykładzie. 2. Cebula żółta i czerwona – klasyfikujemy cebule, przeliczamy i stosujemy pojęcia (mniej, więcej). 3. Polisensoryczne poznanie cebuli – dotykamy, wąchamy, ważymy w dłoni, określamy, do czego możemy jej użyć. Przy stoliku kroimy, wąchamy przekrojoną i smakujemy (chętne dzieci, każde dostało osobną cząstkę). Dowiadujemy się, że czasem przy obieraniu można się popłakać, bo cebula ma ostry i gryzący zapach.

– Zabawy matematyczne: „Ile kroków słyszysz?” (matematyczna zabawa słuchowa z przeliczaniem, masażyk tematyczny), „Ile…?” (zabawa matematyczna, rozwiązywanie prostych zadań tekstowych, przeliczanie w dostępnym zakresie), „Wiosenne chmurki” (zabawa manualna, utrwalanie orientacji i kierunków w przestrzeni i w schemacie ciała). „Kwiaty na grządce” (przeliczanie papierowych sylwet kwiatów, porównywanie liczebności zbiorów, układanie rytmu 2-elementowego).

Skip to content