Przejdź do treści

Wszystko jest muzyką

Poznajemy instrumenty, ich nazwę i budowę, gramy na nich, a nazwy dzielimy na sylaby.

„Instrumenty” – kolorowanka.

„Kolorowa nutka” – praca plastyczna, ćwiczenie umiejętności posługiwania się klejem, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez przyklejanie na czarną sylwetę kolorowych kwadracików.

Popołudniowa zabawa plastyczna „Cymbałki” – układamy pocięte paski według wzoru, zwracamy uwagę na układanie w sposób rosnący/malejący, utrwalamy nazwy kolorów, przeliczamy paski.

„Instrumenty” – zabawa językowo-matematyczna, dzielimy nazwy instrumentów na sylaby i dobieramy z rozsypanki odpowiednią liczbę klocków (np. tam-bu-ry-no – 4 klocki, flet – 1).

„Ciałograło” – zabawa rytmiczna, wydobywamy dźwięki za pomocą naszego ciała (klaszczemy, tupiemy, uderzamy o brzuch i kolana, parskamy, cmokamy itp.). Następnie układamy rytmy w ruchu (obrót-przysiad-obrót-przysiad-obrót-przysiad…).

„Rytm na podkładce” – utrwalamy nazwy figur (koło i trójkąt) i układamy z nich rytmy 2-elementowe.

„Ile słyszysz?” – zabawa matematyczno-słuchowa. Dzieci słuchają, ile razy nauczyciel zagra na trójkącie, a następnie tyle razy tupią/klaszczą.

Skip to content