Przejdź do treści

Zimowa matematyka

„Dzień-noc” – układamy rytmy. Po ustaleniu, że dzień następuje po nocy, a po nocy przychodzi dzień, próbujemy zdobytą wiedzę przełożyć na układanie 2-elementowego ciągu rytmicznego.

„Zbiory guzików” – zabawa klasyfikacyjna. Klasyfikujemy plastikowe guziki według koloru, według liczby oczek (1 i reszta) i według wielkości. Porównujemy liczebność zbiorów, szacujemy, gdzie jest mniej, a gdzie więcej.

„Matematyczne bałwanki” – zabawa matematyczno-plastyczna, utrwalanie nazw kolorów, liczebników porządkowych (pierwszy, drugi, trzeci), przeliczanie guzików-pomponików i kul śnieżnych, układanie kul od największej do najmniejszej, stosowanie pojęć (najmniejsza, największa, większa/mniejsza od…), przyklejanie elementów według instrukcji (na najmniejszej/największej…, pod, nad).

„Zestawy czapek i rękawiczek” – zabawa matematyczna. Odnajdywanie swoich zestawów, przeliczanie elementów (nie wszystkim wzięłam rękawiczki z szatni), klasyfikowanie elementów według rodzaju, szacowanie (gdzie jest mniej, więcej, tyle samo).

Karta pracy – łączymy rękawiczki w pary, każdą kolorujemy na inny kolor, przeliczamy.

 

Skip to content