Przejdź do treści

Owocowo-językowo-wzrokowo

„Owocowe owoce” – ćwiczenie słownikowe. Dzieci losują kartonik z owocem, nazywają je, dzielą nazwę owocu na sylaby i tworzą od niego przymiotnik, np. jabłko – jabłkowy.

„Kosz, pudełko czy miska?” – zabawa językowa. Nauczyciel stawia przed dziećmi 3 pojemniki z owocami (kosz, pudełko, miska). Po przeliczeniu pojemników i wskazaniu ich liczby na palcach, pyta dzieci, co jest w środku (owoce) i jak nazywamy taki pojemnik wypełniony różnymi owocami. Dzieci próbują zapamiętać końcówki tworzonych przymiotników (owocowy, owocowe, owocowa).

„Czego brakuje?” – zabawa dydaktyczna, ćwiczenie spostrzegawczości, wzbogacanie mowy. Nauczyciel układa na dywanie owoce – dzieci nazywają je, dzielą ich nazwy na sylaby. Następnie dzieci starają się zapamiętać ułożenie owoców, zakrywają oczy, a nauczyciel chowa jeden owoc. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, którego owocu brakuje.

„Co zmieniło miejsce?” – zabawa dydaktyczno-spostrzegawcza. Dzieci próbują zapamiętać ułożenie owocowych eksponatów. Następnie zamykają oczy, a nauczyciel zamienia owoce miejscami. Dzieci starają się jak najszybciej odgadnąć, które przedmioty zamieniły się miejscami.

„Ułóż owoc” – zabawa manipulacyjna z szarfami. Dzieci za pomocą szarfy próbują ułożyć podany owoc, odwołując się do swojej wiedzy i umiejętności.

„Podaj jabłko” – zabawa manipulacyjna. Dzieci podają sobie papierową sylwetę jabłka za pomocą klamerki, bez pomocy rąk (ćwicząc chwyt pęsetkowy).

Skip to content